Pogosta vprašanja | E3

Pogosta vprašanja

Račun in plačila
Poraba in števčno stanje
Spremembe
MOJ E3
Omrežnina
Storitve
Samooskrba
Za podjetja
Splošne informacije

Račun in plačila

Račun in plačila

Razlaga računa

Hiter vpogled v vsebino računa omogoča barvno ločevanje:

  • zgoraj imamo podatke o računu, siva barva: skupne in splošne vsebine,
  • modra barva: vsebine povezane z dobavo električne energije,
  • oranžna barva: vsebine povezane z dobavo toplote.

Na prvi strani računa imamo tri vsebinske sklope:

  1. zgoraj imamo podatke o računu;
  2. v osrednjem delu so izpisane vse vključene storitve s seštetimi neto zneski z obračunom DDV;
  3. sledi izpis QR kode s podatki za plačilo.

Podatki o računu

Ključni podatki o računu so:

  • podatki o izdajatelju računa
  • številka računa
  • kraj in datum izdaje računa
  • konto pogodbe (=pogodbeni račun) - številka, ki je pomembna za spremljanje in urejanje podatkov, ki povezani s pogodbo o dobavi električne energije, tako za dobavitelja kot tudi odjemalca
  • datum opravljene storitve: račun vključuje storitve, ki so bile do tega dne opravljene in obračunane
  • rok plačila: zadnji dan za pravočasno plačilo računa 
  • znesek za plačilo, ki ga mora plačnik poravnati

Med podatki na prvi strani bi izpostavili še podatek o plačniku oz. naslovniku:
Plačnik in naslovnik je lahko ena oseba ali dve različni. Plačnik z navedbo naslovnika določi naslov za dostavo računov in drugih dokumentov. 

  • naslovnik – naslov osebe, ki ji je račun poslan (po pošti ali v elektronski obliki na e-naslov, v spletno banko,…); naveden je levo,
  • plačnik – oseba, ki je odgovorna za plačilo računa (lastnik merilnega mesta ali po pooblastilu lastnika druga oseba); naveden je desno.

Na koncu prve strani so zbrane vse informacije, ki bi jih lahko potrebovali ob morebitnih dodatnih vprašanjih v zvezi z računom.Z uveljavitvijo

Akta o metodologiji za obračunavanje omrežnine za elektrooperaterje (Ur. l. RS št. 146/22) se spreminja specifikacija računa za električno energijo. Da bi vsebino lažje razumeli, smo za vas pripravili nekaj pojasnil.

Podatki o merilnem mestu in pogodbenem razmerju

Pred specifikacijo obračuna dobavljene električne energije so navedeni podatki o merilnem mestu in pripadajočem pogodbenem razmerju.

Novost predstavlja več podatkov, ki so povezani z novim obračunski sistemom omrežnine. Izpostavili bi dve novosti:

  1. Uporabniška skupina: je skupina, v katero elektrooperater glede na mesto priključitve (glede na napetostni nivo in glede na način priključitve) na omrežje razvrsti vse uporabnike sistema za potrebe obračuna uporabe sistema električne energije. Gospodinjski odjemalci so uvrščeni v uporabniško skupino 0.
  2. Način določitve obračunskih količin nam pove, kako so bili podatki v obračunu pridobljeni. Na računu izpisane šifre pomenijo:

M0       Merilna mesta brez 15-minutnih meritev
 M0-1   Obračun, kjer je obračunska moč določena kot % priključne moči, energija se obračunava kot VT/MT oz. ET.
 M0-2   Obračun za začasno uporabo sistema
M1       Merilna mesta s 15-minutnimi meritvami
 M1-1   Obračun po dogovorjeni in presežni moči po časovnih blokih
 M1-2   Obračun po dogovorjeni in presežni moči, energija po VT/MT oz.ET zaradi izpada podatkov (na voljo je manj kot 90 % podatkov)
 M1-3   Obračun samooskrbe po EZ-1, moč po dogovorjeni in presežni moči, energija po ET
 M1-4   Obračun za nove uporabnike po časovnih blokih
 M1-5   Obračun za nove uporabnike po VT/MT oz. ET, zaradi izpada podatkov (na voljo je manj kot 90 % podatkov)
 

Ključni podatki, ki so potrebni za učinkovito komunikacijo z dobaviteljem pa ostajajo:

  • številka merilnega mesta,
  • naziv in naslov merilnega mesta in 
  • številka GSRN MT.

 

Specifikacija računa

V specifikaciji računa so razvidni trije glavni sklopi stroškovnih postavk, ki jih vsebuje vsak račun: energija, omrežnina, prispevki in ostale dajatve. Vsebina specifikacije računa za električno energijo se nekoliko razlikuje glede na način obračuna.

A. Za dobavo električne energije (obračun po dejanski porabi)

Mesečni račun vključuje obračun dejansko porabljene energije. Ta možnost je na voljo, če imate števec z daljinskim odčitavanjem ali dobavitelju v začetku meseca sporočate števčno stanje.

  1. energija
  2. omrežnina
  3. prispevki in ostale dajatve
  4. izračun porabljene električne energije
  5. obvestilo o dogovorjeni obračunski moči za prihodnje koledarsko leto se izpisuje na računih za junij, julij, avgust in september.

Porabljena električna energija se izračuna kot razlika med začetnim in končnim stanjem števca v obračunskem obdobju za vsako tarifno postavko - kot razlika med dvema zaporednima mesečnima odčitkoma števca. Ta razlika se kot količina upošteva v obračunu porabljene električne energije. Plačilo električne energije po dejanski porabi omogoča primerjavo po mesecih in s predhodnimi leti, iz pregleda je razvidna sezonska komponenta porabe.
Zaradi regulacije cen električne energije se do konca leta 2024 celotna količina porabljene energije razdeli v razmerju 90:10 (90 % energije se obračuna po uredbi, 10 % pa po cenah dobavitelja).


B. Za predvideno dobavo električne energije (akontacija/pavšal)

Mesečni račun vključuje predvideno porabo električne energije.
Na osnovi porabe v preteklem obračunskem obdobju (običajno 12 mesecev) se izračuna povprečna dnevna poraba (PDP). Vsak mesec se le-ta pomnoži s številom dni v mesecu, kar predstavlja osnovo za mesečni znesek računa.
Enkrat letno pa se naredi obračun – letni obračun, kar pomeni, da se uskladi plačila in porabo za celotno obdobje.

C. Letni obračun

V letnem obračunu se pregledajo plačila za predvideno porabo v zadnjih 12 mesecih. Na osnovi odčitka števca distribucijskega operaterja (ELES, d.o.o.) se plačila za predvideno dobavo električne energije uskladijo z dejansko porabljeno električno energijo. Pri uskladitvi predhodnih plačil z dejansko porabo je mogoče:

  • preplačilo – poraba v obračunskem obdobju je bila nižja od porabe v preteklem obdobju, v povprečju je bilo vsak mesec plačano več, kot je znašala dejanska poraba v obračunskem obdobju,
  • doplačilo – poraba v obračunskem obdobju je bila višja od porabe v preteklem obdobju, v povprečju je bilo vsak mesec plačano manj, kot je znašala dejanska poraba v obračunskem obdobju.

 
Podrobneje o stroškovnih postavkah na računu za električno energijo

Energija
Ceno energije določa dobavitelj električne energije in se obračuna za vsako porabljeno kilovatno uro v posamezni tarifi - še vedno prevladujejo višja (VT), nižja (MT) oziroma enotna (ET) tarifa. Čas trajanja teh tarif je določen v splošnem aktu Agencije za energijo.

Višja dnevna tarifna postavka (VT) se obračunava od ponedeljka do petka od 6.00 do 22.00. V obdobju, ko velja poletni čas, se za končnega odjemalca, ki nima krmilne naprave z možnostjo programske nastavitve prilagajanja na poletni čas, višje dnevne tarifne postavke se obračunavajo od 7.00 do 23.00.

Nižja dnevna tarifna postavka (MT) se obračuna v preostalem času in ob sobotah, nedeljah in dela prostih dnevih od 00.00 do 24.00. Če končni odjemalec nima ustrezne krmilne naprave, ki bi evidentirala porabo električne energije v času MT ob sobotah, nedeljah in dela prostih dnevih, se upošteva čas MT glede na sposobnost prilagoditve naprave registraciji odjema ob sobotah, nedeljah in dela prostih dnevih.

Za merilna mesta z dvotarifnim merjenjem velja cena VT/MT, za merilna mesta z enotarifnim merjenjem velja cena ET:

  • energija VT = cena * poraba energije v času višje tarife
  • energija MT = cena * poraba energije v času nižje tarife
  • energija ET = cena * poraba energije v času enotne tarife

V sklopu energije lahko dobavitelj zaračunava tudi fiksni del, npr. strošek podpornih storitev, strošek procesiranja (storitve, ki jih dobavitelj nudi odjemalcu - elektronske storitve, klicni center, svetovanje…).

NOVO: Omrežnina

Odjemalec električne energije plača za distribucijo električne energije po električnem omrežju od proizvajalca do njegovega prevzemno-prodajnega mesta. Z omrežnino plačujemo odjemalci:

  • dejavnost operaterja kombiniranega prenosnega in distribucijskega elektroenergetskega omrežja Republike Slovenije ELES, d.o.o. in 
  • stroške delovanja Agencije za energijo.

Omrežnina je sestavljena iz dveh delov:

  • omrežnine za moč, ki se določi glede na višino tarifne postavke za moč in obračunske moči v kW, in
  • omrežnine za energijo, ki se določi glede na podlagi tarifne postavke za energijo in prevzete električne energije v kWh.

Omrežnina se od uveljavitve novega obračunskega sistema omrežnine obračunava po novih tarifah - po časovnih blokih

  1. Glede na preteklo obremenitev omrežja je elektrooperater za vsakega odjemalca izračunal dogovorjeno obračunsko moč za vsak posamezni časovni blok (v stolpcu »količina«) Izračun vpliva na znesek omrežnine za moč, ki bo v prihodnje predstavljal kar 75 % celotnega stroška za omrežnino na letni ravni.
  2. Znesek omrežnine za prevzeto energijo po časovnih blokih pa je odvisen o porabljene energije.

Prispevki in ostale dajatve
Ta rubrika vsebuje prispevke in trošarino, ki jih določa Vlada RS:

  • Prispevek za zagotavljanje podpor proizvodnji energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije (Prispevek OVE+SPTE) in se obračunava:
    • za merilna mesta s 15-minutnimi meritvami glede na dogovorjeno obračunsko moč v kilovatih (kW) v časovnem bloku 1 v višji sezoni ali časovnega bloka 2 v nižji sezoni;
    • za merilna mesta brez 15-minutnih meritev glede na obračunsko moč, ki se uporablja pri obračunu omrežnine. 

Do konca leta 2024 se prispevek ne zaračunava.

  • Prispevek za energetsko učinkovitost: obračuna se za vsako porabljeno kilovatno uro električne energije. Zbrana sredstva so namenjena Eko skladu, ki jih preko razpisov za usmerja na sofinanciranje energetskih rešitev za zmanjšanje porabe energije.
  • Prispevek za delovanje operaterja trga : je namenjen pokrivanju stroškov operaterja trga Borzen, d.o.o., razen delovanja Centra za podpore. 
  • Trošarina: obračuna se za vsako porabljeno kilovatno uro električne energije. Trošarina je oblika davka na porabo, ki posebej obdavčuje točno določene izdelke ali skupino izdelkov, med katere sodi tudi električna energija.

DDV
Seštevek zneskov za omrežnino, energijo, prispevke in ostale dajatve predstavlja osnovo za obračun davka na dodano vrednost. DDV za vse postavke na računu za električno energijo znaša 22 %.

 

Račun in plačila

Kaj je in kaj pomeni uporabniška skupina?

Uporabniška skupina je skupina, v katero elektrooperater glede na mesto priključitve (glede na napetostni nivo in glede na način priključitve) razvrsti vse uporabnike sistema za potrebe obračuna uporabe sistema električne energije.
Gospodinjski odjemalci, mali poslovni odjemalci (s priključno močjo manjšo ali enako 43 kW) se uvrščajo v uporabniško skupino 0.
V uporabniško skupino 0 se uvrščajo vsi odjemalci, ki so priključeni na nizkonapetostno omrežje. Poleg gospodinjskih odjemalcev in malih poslovnih odjemalcev se v uporabniško skupino 0 uvrščajo tudi drugi poslovni odjemalci, ki so priključeni na nizkonapetostno omrežje.

Sicer pa se uvaja pet različnih uporabniških skupin:

  1. uporabniška skupina 0, v katero so uvrščeni uporabniki sistema, priključeni na NN izvod nazivne napetosti 400/230 V;
  2. uporabniška skupina 1, v katero so uvrščeni uporabniki sistema, priključeni na NN na zbiralnici NN v transformatorski postaji (v nadaljnjem besedilu: TP) SN/NN;
  3. uporabniška skupina 2, v katero so uvrščeni uporabniki sistema, priključeni na SN izvod nazivne napetosti 35, 20 in 10 kV;
  4. uporabniška skupina 3, v katero so uvrščeni uporabniki sistema, priključeni na SN na zbiralnici SN v razdelilno-transformatorski postaji (v nadaljnjem besedilu: RTP) VN/SN;
  5. uporabniška skupina 4, v katero so uvrščeni uporabniki sistema, priključeni na VN izvod nazivne napetosti 400, 220 in 110 kV.
     
Račun in plačila

Kako so obračunane količine dobavljene električne energije?

Informacija, kako so pridobljeni podatki o količinah v obračunu električne energije, se izpiše na vsakem računu. Informacija je navedena v sklopu drugih podatkov, ki se nanašajo na posamezno merilno mesto, in sicer pod imenom »Način določitve obračunskih količin«.
Šifre, ki se izpisujejo na računu, pa pomenijo:

  • M0  Merilna mesta brez 15-minutnih meritev
    • M0-1    Obračun, kjer je obračunska moč določena kot % priključne moči, energija se obračunava kot VT/MT oz. ET.
    • M0-2    Obračun za začasno uporabo sistema
  • M1  Merilna mesta s 15-minutnimi meritvami
    • M1-1    Obračun po dogovorjeni in presežni moči po časovnih blokih
    • M1-2    Obračun po dogovorjeni in presežni moči, energija po VT/MT oz.ET zaradi izpada podatkov (na voljo je manj kot 90 % podatkov)
    • M1-3    Obračun samooskrbe po EZ-1, moč po dogovorjeni in presežni moči, energija po ET
    • M1-4    Obračun za nove uporabnike po časovnih blokih
    • M1-5    Obračun za nove uporabnike po VT/MT oz. ET, zaradi izpada podatkov (na voljo je manj kot 90 % podatkov)
Račun in plačila

Strinjam se z višino zneska v obračunu, vendar ga ne morem poravnati v enkratnem znesku. Kaj lahko storim?

Pokličite naš kontaktni center ali obiščite informacijsko pisarno, kjer boste skupaj našli rešitev. S seboj imejte obračun.

Račun in plačila

Kaj lahko storim v primeru, če se mi zdi znesek obračuna previsok?

Popišite stanje števca in ga primerjajte z odbirkom na računu:

  • če je odbirek na računu večji, račun zavrnite z navedbo dejanskega odbirka
  • v kolikor se podatka ujemata, pa premislite, da nimate morda kakšne nove električne naprave, da se ni spremenilo razmerje med porabo po dnevni oz. nočni tarifi, da se ni poraba povečala zaradi večjega števila uporabnikov oz. družinskih članov…
Račun in plačila

Kako lahko sam kontroliram stroške porabe električne energije?

Pri kontroli stroškov porabe električne energije vam je lahko v pomoč portal MOJ E3. Brezplačna registracija vam nudi vpogled v tehnične podatke vašega merilnega mesta, na voljo vam je pregled izstavljenih računov in plačil, na osnovi trenutnega stanja števca si lahko izdelate informativni obračun.

Račun in plačila

Kaj je obračun na zahtevo odjemalca?

Obračun na zahtevo odjemalca se izdela, če želite:

  • preveriti pravilnost višine izstavljenega obroka ali
  • plačati električno energijo po dejanski porabi.

Za obračun je osnova odčitek števca, ki ga morate skupaj z navedbo številke merilnega mesta sporočiti najkasneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Za stanja sporočena do 5. v mesecu vam zagotavljamo, da bodo upoštevana v obračunu za pretekli mesec. Če je 15. dan v mesecu praznik ali dela prost dan, se upošteva odčitke, sporočene po telefonu ali e-pošti najkasneje na zadnji delovni dan pred tem. Če pa sporočate z SMS sporočilom ali v portalu MOJ E3 bomo informacijo upoštevali, tudi če je 15. dan v mesecu praznik ali dela prost dan.

Na podlagi tako sporočenega odčitka bo dobavitelj odjemalcu izstavil račun. Dobavitelj ne bo upošteval odčitka, ki bo sporočen po zgoraj omenjenem roku. Storitev se zaračuna na izstavljenem računu za dobavo električne energije. Izdelava obračuna je brezplačna, če odjemalec odda odčitek s števca preko spletnega portala MOJ E3 ali z uporabo storitve SMS števčno stanje.

Mesec obračuna je izpisan na vsakem računu za predvideno dobavo električne energije, in sicer v pasici modre barve. V primeru nedostopnosti števca je odjemalec dolžan odčitek sporočiti sam. Na osnovi popisanega oz. sporočenega odčitka se izdela obračun dobavljene električne energije za preteklo obračunsko obdobje.

Račun in plačila

Plačujem mesečne akontacije. Kdaj lahko pričakujem obračun?

Mesec obračuna je z velikimi tiskanimi črkami izpisan na vsakem računu za predvideno dobavo električne energije. V primeru nedostopnosti števca je odjemalec dolžan odbirek sporočiti sam. Na osnovi popisanega oz. sporočenega odbirka se izdela obračun dobavljene električne energije za preteklo obračunsko obdobje.

Račun in plačila

Kako poteka zaračunavanje električne energije?

Obračunsko obdobje za gospodinjskega odjemalca traja praviloma dvanajst mesecev. Med obračunskim obdobjem odjemalec plačuje električno energijo z mesečnimi akontacijami, ki se izdelajo na osnovi povprečne dnevne porabe v predhodnem obračunskem obdobju.

Račun in plačila

Kateri so tisti elementi računa, ki se pri zamenjavi dobavitelja ne spremenijo?

Račun za električno energijo je sestavljen iz več postavk:

  • omrežnina – določa jo Agencija za energijo
  • cena za porabljeno električno energijo – določa jo E 3, d.o.o.
  • storitve – ceno določa E 3, d.o.o.
  • prispevki, ki jih določa Vlada Republike Slovenije:
    • prispevek OVE+SPTE: je prispevek, ki je namenjen spodbujanju proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov in soproizvodnje z visokim izkoristkom. Obračuna se na obračunsko moč v kilovatih;
    • prispevek za energetsko učinkovitost: je prispevek, ki je namenjen povečevanju energetske učinkovitosti. Obračuna se za vsako porabljeno kilovatno uro električne energije v večji (VT), manjši (MT) oziroma enotni (ET) tarifi;
    • prispevek za delovanje operaterja trga: je namenjen pokrivanju stroškov operaterja trga Borzen, d.o.o., razen delovanja Centra za podpore
  • trošarina – določa jo Vlada Republike Slovenije
  • davek na dodano vrednost - določa ga Vlada Republike Slovenije.

Pri vseh dobaviteljih so enake tiste postavke, ki jih določata Vlada RS in Agencija za energijo.

Račun in plačila

Kako se določi višina mesečnega obroka za novega odjemalca?

Novemu odjemalcu se povprečna dnevna poraba določi glede na povprečno predvideno dnevno porabo gospodinjstev, oz. glede na dogovor z odjemalcem. Pravilnost višine izstavljene akontacije odjemalec preveri tako, da zahteva obračun na zahtevo odjemalca, za katerega je potrebno sporočiti odbirek števca najpozneje do 20. oz. do 5. dne v mesecu, če svoje obveznosti poravnava preko direktne bremenitve. Pooblaščene osebe lokalnega pooblaščenca ELES, d.o.o., skladno z veljavno zakonodajo, redno popisujejo števce električne energije le enkrat letno, in sicer v mesecu obračuna. Odjemalec je dolžan omogočiti brezplačen in neoviran dostop do merilnih naprav.

Račun in plačila

Kaj je eRačun?

eRačun je račun za električno energijo, ki vam ga pošljemo v elektronski obliki:

  • v vašo spletno banko »eRačun (banka)« ali
  • na vaš e-poštni naslov »eRačun (e-naslov)«.
Račun in plačila

Zakaj izbrati eRačun (banka)?

Prednosti prejemanja eRačuna v spletno banko so številne:

  • SKRB ZA OKOLJE: porabimo manj surovin, prispevamo k manjši količini odpadkov,
  • PRIHRANEK ČASA pri vodenju lastnega pregleda stroškov,
  • PREGLEDNOST: enostavno shranjevanje in pregledovanje,
  • ENOSTAVNOST pri plačilu v spletni banki ali z mobilno banko.
Račun in plačila

Kaj moram storiti, če želim prejemati »eRačun (banka)«?

Prijava na bančno storitev eRačun je možna le v banki preko sodobnih bančnih poti kot so klik, abanet ipd. Postopek prijave je enostaven, pri osebnih podatkih dodate le še dvanajstmestno številko pogodbenega računa, ki ga prepišete iz zadnjega prejetega računa za električno energijo (ne navajajte reference / referenčne številke, ki se spreminja z vsakim računom).

Pri prijavi na eRačun navedite številko transakcijskega računa E 3: SI56 1010 0005 8601 963 (Banka Intesa Sanpaolo d.d.) 

V primeru, da ste plačnik računov za električno energijo oz. lastnik merilnega mesta in niste uporabnik sodobnih bančnih poti, lahko na prejemanje in plačevanje eRačuna prijavite v svoji banki drugo osebo. Na podlagi te zahteve, prejmemo obvestilo in vas kontaktiramo.

S prijavo na prejemanje eRačuna ostajajo storitve, ki jih zaračuna E 3, d.o.o. nespremenjene.

Če eRačuna (banka) ne želite več prejemati, to uredite v svoji banki preko sodobnih bančnih poti.

Račun in plačila

Kaj moram storiti, če se odločim za prejemanje eRačuna?

  • za »eRačun (banka)«: Prijava na bančno storitev eRačun je možna le v banki preko sodobnih bančnih poti kot so NLB Klik, Bank@Net, SKB NET ipd.
  • za »eRačun (e-naslov): Izpolnite obrazec na eRačun | E3 ali pišite na podpora.strankam@e3.si.
Račun in plačila

Nisem uporabnik sodobnih bančnih poti. Ali kljub temu lahko prejemam eRačun?

V tem primeru lahko prejemate eRačun (e-naslov). Lahko se registrirate v portal MOJ E3, kjer oddate prijavo za prejemanje računa v elektronski obliki, oddajanje stanja števca in plačevanje po dejanski porabi, spremljanje izstavljenih računov, dostopanje do tehničnih podatkov merilnega mesta, arhiva bremenitev ali plačil, eRačunov itd.

Račun in plačila

Kje lahko plačam račun?

  • z univerzalnim plačilnim nalogom (UPN), ki je sestavni del računa (akontacije), na poštah, bankah ali bančnih avtomatih
  • preko direktne bremenitve
  • preko spletnega bančništva (uredi odjemalec na svoji banki) ali
  • preko telefonskega bančništva (uredi odjemalec na svoji banki).
Račun in plačila

Prejemam dva računa. Zakaj?

Dva računa lahko prejemate v dveh primerih:

  • enega vam izda izbrani dobavitelj električne energije na podlagi Pogodbe o prodaji in nakupu (ali oskrbi) električne energije za dobavljeno električno energijo; drugega pa lokalni pooblaščenec ELES, d.o.o. na podlagi Pogodbe o uporabi sistema končnega odjemalca in se nanaša na uporabo omrežja
  • zapadlost računa za dobavljeno električno energijo je različna od zapadlosti računa za uporabo omrežja.
Račun in plačila

Zakaj prejemam račun za električno energijo, čeprav nimam porabe?

Čeprav na merilnem mestu nimate porabe, morate kljub temu plačati račun. Stroške za obračunsko moč ter prispevke in ostale dajatve, ki se nanašajo na uporabo omrežja, ste dolžni poravnati vsak mesec posebej, kar vam omogoča, da imate električno energijo kadarkoli na voljo.

Račun in plačila

Kaj je direktna bremenitev (trajnik) in v čem so prednosti takšnega načina plačila?

Vsi imetniki osebnih računov lahko plačevanje električne energije z univerzalnim plačilnim nalogom (UPN), ki je sestavni del prejetega računa, zamenjate z direktno bremenitvijo.

Direktna bremenitev (trajnik) ali SDD je debetna plačilna storitev za poravnavo tako enkratne, kot ponavljajočih se obveznosti (telefon, elektrika, komunalne storitve, itd.) v evrih na območju SEPA. Pri SDD plačilno transakcijo odredi prejemnik plačila na podlagi predhodno podpisanega soglasja plačnika, izvrši pa se z direktno bremenitvijo računa plačnika pri njegovi banki. Skladno s pravili sheme SDD vse spremembe, tudi ukinitev vašega soglasja za direktno bremenitev, urejate z nami, tako da izpolnete obrazec, in ne več pri vaši banki. Zadeve lahko urejate osebno v naših informacijskih pisarnah ali pisno po e-pošti ali po pošti.

Prednosti takega načina plačevanja računov so:

  • ni vam potrebno čakati v vrsti, zato vam ostane več časa zase
  • prihranite denar, saj je strošek plačila nižji
  • ne morete pozabiti na plačilo.

Poraba in števčno stanje

Poraba in števčno stanje

Je obračun po odštevalnem števcu mogoč?

Ne. Obračun po odštevalnem števcu ni mogoč.

Poraba in števčno stanje

Dobavitelj električne energije je naznanil zvišanje cen. Ali moram pred uveljavitvijo novih cen odčitati števec in sporočiti dobavitelju odbirek?

Ob uveljavitvi spremembe cene se popis stanja števca ne vrši. Odjemalci lahko sami sporočite odbirek števca v petih delovnih dneh od dneva uveljavitve spremembe cene. Če odbirka ne sporočite, se opravi ocena stanja števca, pri čemer se upošteva povprečna dnevna poraba med odbirkom pred in med odbirkom po uveljavitvi spremembe cene.

Poraba in števčno stanje

Kako lahko pridobim "pametni" števec, ki mi bo omogočil daljinsko odčitavanje?

Zamenjava števcev je v pristojnosti lokalnih elektrodistribucijskih podjetij. Pogoj za vključitev posameznega merilnega mesta v sistem daljinskega obračuna je, da je poleg ustrezne merilne naprave tudi transformatorska postaja opremljena z ustrezno tehnologijo.

Poraba in števčno stanje

Števec ne deluje pravilno. Koga moram o tem obvestiti?

Za vse posege v omrežje z namenom odpravljanja napak je pristojno lokalno elektrodistribucijsko podjetje.

Poraba in števčno stanje

Zakaj med prazniki števec ne preklopi na nižjo tarifo?

Namestiti bi morali sodobno merilno napravo, ki ima že vgrajeno notranjo uro in program za preklop med tarifnimi časi. Zamenjavo merilne naprave bi morali narediti na lastne stroške. Napravo lahko kupite sami ali jo naročite pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju, ki jo tudi montira.

Poraba in števčno stanje

Kako lahko sporočim odčitek števca?

Odbirek števca nam lahko posredujete:

  • v portalu MOJ E3 - 24/7 (brezplačno)
  • z SMS sporočilom - 24/7 (brezplačno, le strošek poslanega SMS po ceniku operaterja)
  • z elektronsko pošto na  podpora.strankam@e3.si (plačljivo)
  • s klicem na brezplačno številko kontaktnega centra 080 34 45 (plačljivo).

Še opozorilo: stanje števca lahko oddajate od 1. do 15. v mesecu za pretekli mesec. Za stanja sporočena do 5. v mesecu vam zagotavljamo, da bodo upoštevana v obračunu za pretekli mesec. 

Poraba in števčno stanje

Ali moram sporočati odčitek števca tudi v primeru, če imam digitalni števec?

Da, če želite obračun po dejanski porabi in vaše merilno mesto še ni vključeno v elektroenergetsko strukturo z ustrezno komunikacijsko tehnologijo.

Sistem daljinskega odčitavanja deluje le, če je tudi elektroenergetska infrastruktura opremljena z ustrezno komunikacijsko tehnologijo. Transformatorska postaja, iz katere se napaja vaše merilno mesto mora biti opremljena z ustrezno tehnologijo za zajem in prenos podatkov do upravljavca distribucijskega omrežja. To lahko preverite pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju.

Poraba in števčno stanje

Sporočil sem napačni odčitek števca. Kako lahko popravim napako?

Takoj, ko napako opazite, nas obvestite o pomoti. Pri tem uporabite postopek reklamacije.

Poraba in števčno stanje

V katerih primerih popiše stanje števca pooblaščena oseba in v katerih odjemalec sam?

Stanje na števcu električne energije popišejo:

  • pooblaščene osebe lokalnega elektrodistribucijskega podjetja:
    • ob priklopu merilnega mesta
    • v mesecu obračuna (v kolikor je števec dostopen)
    • ob zamenjavi števca
    • na zahtevo odjemalca (storitev se zaračuna)
    • ob odklopu merilnega mesta
  • odjemalec pa:
    • v primeru, ko pooblaščena oseba lokalnega elektrodistribucijskega podjetja ni mogla popisati stanja zaradi nedostopnosti števca
    • na lastno željo ob spremembi cene, in sicer v petih delovnih dneh od dneva njene uveljavitve
    • ko želi spremeniti višino obroka
    • ko želi reklamirati račun
    • ko zahteva izdelavo kontrolnega obračuna
    • ko želi sam narediti testni obračun preko portala MOJ E3.

Odjemalec mora biti pri popisovanju števca pozoren na to, da popiše vsa mesta odbirka, v primeru dvotarifnega merjenja pa obe tarifi. Pri sporočanju odbirka mora obvezno navesti številko merilnega mesta, ki je izpisana na računu.

Poraba in števčno stanje

Kaj je PDP?

PDP je kratica za povprečno dnevno porabo električne energije merilnega mesta odjemalca v kWh, ki je izračunana na podlagi odjemalčeve porabe v predhodnem obračunskem obdobju ter števila dni v istem obračunskem obdobju.

Spremembe

Spremembe

Z obstoječim dobaviteljem nimam sklenjene pogodbe o dobavi električne energije. Kaj moram storiti, če se odločim za spremembo paketa ali če želim odstopiti od pogodbe?

Vsi odjemalci, ki so 1. 7. 2007 že bili priključeni na distribucijsko omrežje imajo pogodbo o dobavi električne energije za nedoločen čas. Tisti odjemalci, ki zamenjajo dobavitelja električne energije, podpišejo novo pogodbo z novim dobaviteljem. Če želite v okviru naše ponudbe le zamenjati paket, izberite paket po svoji meri, sledite korakom in oddajte naročilo.

Spremembe

V katerih primerih moram podpisati novo pogodbo o dobavi električne energije?

Običajno se nova pogodba o dobavi električne energije podpiše v primeru priklopa novega merilnega mesta ali drugih sprememb na merilnem mestu.

Spremembe

Ali se kakovost dobavljene električne energije med različnimi ponudniki razlikuje?

Ne, dobavitelj ne more vplivati na kakovost električne energije.

Spremembe

Kako lahko najbolj enostavno primerjam različne ponudbe?

Dobavitelji, ki izpolnjujejo pogoje in želijo prodajati električno energijo končnim odjemalcem objavljajo svoje ponudbe na spletni strani Agencije za energijo v spletni aplikaciji primerjalnik ponudb. Vsakega dobavitelja pa lahko kontaktirate tudi neposredno in pridobite dodatna pojasnila.

Spremembe

Koliko znašajo stroški zamenjave dobavitelja?

Zamenjava dobavitelja je brezplačna.

Spremembe

Dobavitelj električne energije me je obvestil, da mi je lokalno elektrodistribucijsko podjetje zavrnilo zamenjavo dobavitelja. Zakaj je bila moja prošnja zavrnjena?

Zamenjava dobavitelja je najpogosteje zavrnjena, če:

  • lokalno elektrodistribucijsko podjetje ne more pridobiti odbirka števca;
  • če se podatki v pogodbi ne ujemajo z evidencami sistemskega operaterja.

Za zamenjavo dobavitelja je treba odpraviti razloge zavrnitve in se ponovno dogovoriti o načinu in roku ponovnega postopka.

Spremembe

Kako lahko postanem E 3jev odjemalec električne energije?

  1. Če želite postati naš odjemalec, izberite paket po svoji meri, sledite korakom in oddajte naročilo. Pri izpolnjevanju vam bo v pomoč zadnji račun za električno energijo.
  2. S podpisom pogodbe nas pooblastite, da pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju uredimo celoten postopek zamenjave dobavitelja:
    • oddali bomo vlogo za zamenjavo dobavitelja;
    • po predhodnem dogovoru bomo uredili odpoved obstoječe pogodbe;
    • v sodelovanju z lokalnim elektrodistribucijskim podjetjem pridobili odbirek števca (priprava končnega obračuna obveznosti z obstoječim dobaviteljem in vzpostavitev začetnega števčnega stanja);
  3. lokalnemu distribucijskemu podjetju morate omogočiti odbiranje števca, v kolikor imate merilno mesto nedostopno.

Zamenjava dobavitelja je brezplačna. Sprememba dobavitelja se lahko izvede katerikoli dan v mesecu v roku 21 dni od oddaje vloge dobavitelja električne energije pristojnemu elektrodistribucijskemu podjetju.

Spremembe

Nepremičnino sem prodal / kupil / podedoval? Kaj moram storiti, če želim urediti spremembo lastništva merilnega mesta?

Lastnik merilnega mesta je običajno tudi plačnik in naslovnik za to merilno mesto, v kolikor ni drugače določeno.

Zahtevek za spremembo lastnika na merilnem mestu bomo uveljavili mi, kot vaš dobavitelj električne energije, po vašem pooblastilu. Izpolnite obrazec Vloga za spremembo lastnika na merilnem mestu in nam ga podpisanega posredujte po pošti. Vlogi morate priložiti kopijo dokazila o lastništvu (zemljiškoknjižni izpisek, overjeno kupoprodajno pogodbo, sklep o dedovanju,…) in dokazilo o primopredaji nepremičnine, to je primopredajni zapisnik.

V kolikor je na merilnem mestu več lastnikov je potrebno izpolniti in priložiti tudi obrazec Soglasje solastnikov za evidentiranje lastnika merilnega mesta.

Uporabnik je dolžan pisno obvestiti ELES, d.o.o. o vsaki spremembi imena (firme), naziva, prebivališča (sedeža) in drugih podatkov, potrebnih za obračun uporabe elektroenergetskih omrežij, in sicer najpozneje v osmih dneh po nastali spremembi. Če uporabnik ne upošteva tega, mu ELES, d.o.o. zaračuna stroške, ki mu jih uporabnik s takšnim ravnanjem povzroči.

Spremembe

Nepremičnino oddajam v najem in želim, da je na računu kot plačnik naveden najemnik. Kaj moram storiti, če želim urediti spremembo plačnika?

V tem primeru sprememba pomeni, da bo spremenjena oseba, kateri se bodo izstavljali računi, lastnik merilnega mesta pa ostaja nespremenjen. Zahtevek za spremembo plačnika na merilnem mestu bomo uveljavili mi, kot vaš dobavitelj električne energije, po vašem pooblastilu. Izpolnite obrazec Soglasje lastnika za evidentiranje plačnika, in nam ga skupaj s kopijo najemne pogodbe posredujte po pošti ali oddajte v eni od informacijskih pisarn.

Spremembe

Želim spremeniti naslov, kamor prejemam pošto.

Zahtevek za spremembo naslova za pošiljanje pošte na merilnem mestu bomo uveljavili mi, kot vaš dobavitelj električne energije, po vašem pooblastilu. Izpolnite obrazec Vloga za evidentiranje naslova za pošiljanje pošte in nam ga podpisanega posredujte po pošti ali oddajte v eni od informacijskih pisarn.

Spremembe

Spremenil bi paket oskrbe z električno energijo.

Če želite spremeniti paket oskrbe z električno energijo, izberite paket po svoji meri, sledite korakom in oddajte naročilo.

Spremembe

Z enotarifnega bi prešel na dvotarifno merjenje (ALI obratno = sprememba vrste obračuna). Kako lahko to izvedem?

Spremembo vrste obračuna urejate pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju z izpolnitvijo obrazca Vloga za spremembo vrste merjenja in/ali obračuna (enotarifni, dvotarifni). Celoten postopek pa po vašem pooblastilu lahko izvedemo mi, kot vaš dobavitelj električne energije. Odgovor vezan na vlogo prejmete s strani lokalnega elektrodistribucijskega podjetja.

Spremembe

Na merilnem mestu bi spremenili moč obračunskih varovalk. Kje lahko uredim takšno spremembo?

Spremembo moči obračunskih varovalk urejate pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju z izpolnitvijo obrazca Vloga za spremembo nazivne jakosti omejevalca toka v okviru priključne moči. Potrebovali boste tudi novo soglasje za priključitev.

Spremembe

Ali bi mi lahko na računu spremenili datum plačila?

Ta sprememba ni mogoča.

Mesečni račun se nanaša na celoten pretekli mesec. Zakonodaja določa, da je zapadlost računa za električno energijo 15 dni od dneva izstavitve.

Spremembe

Za nekaj mesecev bomo imeli stanovanje prazno in ne bo porabe električne energije. Ali bomo morali tudi za te mesece poravnati račune?

Kljub temu, da v prihodnjem obdobju na vašem merilnem mestu ne bo porabe električne energije, boste prejeli račun.

Če plačujete mesečne akontacije, se višina zneska ne bo spremenila, se pa bo manjša poraba pokazala pri letnem obračunu. Če se želite temu izogniti, je vsekakor koristno, da zahtevate spremembo višine obroka. To storite tako, da nam sporočite:

  • osnovne podatke o merilnem mestu
  • približno povprečno mesečno porabo ali
  • odbirek števca.

Če plačujete po dejanski porabi pa boste prejemali le račun za obračunsko moč ter prispevke in ostale dajatve, ki ga morate poravnati, saj vam to omogoča, da imate električno energijo kadarkoli na voljo.

Spremembe

Zaradi spremembe načina ogrevanja se mi bo poraba električne energije v prihodnje bistveno spremenila. Ali moram o spremembi obvestiti dobavitelja električne energije?

O takšni spremembi niste dolžni obvestiti svojega dobavitelja.

Če plačujete električno energijo po dejanski porabi, se bo ta sprememba pokazala pri mesečnem odbirku števca, ki je osnova za mesečni račun.

Če pa plačujete mesečne akontacije, bo prišlo v tem primeru do velike razlike med dejansko porabo in mesečnim plačilom. Mesečne razlike se bodo seštevale in letni obračun bo izkazoval velik primankljaj plačil ali veliko preplačilo. Če se želite temu izogniti, je vsekakor koristno, da zahtevate spremembo višine obroka. To storite tako, da nam sporočite:

  • osnovne podatke o merilnem mestu
  • približno povprečno mesečno porabo ali
  • odbirek števca.
Spremembe

Trenutno za električno energijo plačujem mesečni pavšal (akontacijo). V prihodnje želim plačevati po dejanski porabi. Kako lahko uredim spremembo?

Plačevanje po dejanski porabi je mogoče. Spremembo uredite lahko:

  • z registracijo v portal MOJ E3, vsak mesec – od 1. do 15. oddajate / vpisujete stanje števca; ta storitev je brezplačna, ali
  • z izpolnitvijo obrazca Prijava – obračun po dejanski porabi, ki ga pošljete po e-pošti na info@e3.si, dostavite v eno izmed naših informacijskih pisarn ali pošljete po pošti

Na podlagi tega obrazca, vam ukinemo račune za predvideno porabo. Odjemalec je dolžan sam mesečno sporočati stanje števca. Le to lahko oddajate od 1. do 15. v mesecu, za odjemalce z direktno bremenitvijo pa od 1. do 5. v mesecu. Na podlagi sporočenega stanja se izdela obračun po dejanski porabi. V primeru, da odjemalec 1x ne sporoči odbirka, se obračun električne energije po dejanski porabi avtomatsko ukine in odjemalec ponovno prejema račune po predvideni porabi. 

Spremembe

Kateri so razlogi za odklop merilnega mesta? Kako lahko uredim ponovni priklop?

Merilno mesto se lahko odklopi na zahtevo odjemalca ali zaradi drugih razlogov kot so:

  • neporavnane obveznosti na merilnem mestu
  • priklop na omrežje brez soglasja za priključitev
  • odjemalec nima izbranega dobavitelja
  • odjem električne energije mimo merilnih naprav
  • odjemalec s svojim odjemom moti delovanje energetskega sistema
  • odjemalec odreče ali onemogoči pooblaščenim osebam dostop do merilnega mesta …

Ponoven priklop se izvrši na zahtevo odjemalca oziroma ko prenehajo razlogi za odklop in so plačani stroški odklopa oziroma ponovnega priklopa.

Spremembe

Sumimo, da nam kradejo električno energijo - kaj lahko storimo?

Če sumite, da vam nekdo krade električno energijo, lahko storite naslednje: izklopite glavno stikalo v vaši razdelilni omarici ali odvijte vse hišne varovalke. Če števec kljub temu beleži porabo, se posvetujte s svojim električarjem ali upravljavcem zgradbe. Zadevo lahko prijavite pristojnemu organu. 

MOJ E3

MOJ E3

Kaj je portal MOJ E3?

Spletni portal MOJ E3 omogoča odjemalcem električne energije enostaven pregled in upravljanje svojega pogodbenega razmerja z E 3, d.o.o., torej informacije o izbranem paketu E 3 in vse druge koristne in aktualne informacije, ki so vam v pomoč pri upravljanju in nadzoru vaše porabe električne energije.

MOJ E3

Katere so prednosti portala MOJ E3?

Vsebine na portalu MOJ E3 omogočajo:

  • dostop do vedno aktualnih podatkov, informacij, tekočih prodajnih aktivnosti
  • enostaven pregled pomembnih elementov pogodbenega razmerja
  • spremljanje aktualnih podatkov o pogodbenih računih in merilnih mestih
  • prejem računa za električno energijo v elektronski obliki
  • pregled računov za zadnjih 12 mesecev
  • pregled porabe električne energije v zadnjem letu v primerjavi s predhodnim letom
  • izbiro obračuna po porabi
  • mesečno oddajanje števčnega stanja
  • izdelavo informativnega izračuna
  • možnost spreminjanja nabora uporabljenih storitev in ugodnosti ter osebnih podatkov.
MOJ E3

Kako postanem uporabnik portala MOJ E3?

Prvi korak k uporabi portala MOJ E3 je registracija z uporabniškim imenom in geslom. Uporabniško ime je vaš elektronski naslov, geslo pa boste pri prvi registraciji določili sami. Na navedeni elektronski naslov boste prejeli sporočilo, s katerim boste dokončali registracijo. Registrirate se lahko tudi v primeru, če niste odjemalec električne energije E 3, d.o.o. V tem primeru imate dostop le do splošnih informacij.

MOJ E3

Kako dobim vpogled v podrobnosti pogodbenega računa?

Če ste odjemalec električne energije E 3, morate pri prvem dostopu najprej aktivirati pogodbeni račun ali več pogodbenih računov, ki jih boste v prihodnje spremljali. Za aktiviranje vzemite zadnji račun za električno energijo in z njega prepišite številko pogodbenega računa in številko računa za električno energijo.

Z aktivacijo pogodbenega računa boste avtomatsko dobili vpogled v podatke vseh merilnih mest, ki so na tem pogodbenem računu. Ko imate vpogled v večje število pogodbenih računov oz. večje število merilnih mest, lahko vpogled v podatke prilagajate na vsaki posamezni strani z izbiro posameznega pogodbenega računa oz. posameznega merilnega mesta.

MOJ E3

Katere informacije so mi na voljo v portalu MOJ E3?

• aktualni podatki, informacije, tekoče prodajne aktivnosti
• enostaven pregled pomembnih elementov pogodbenega razmerja
• spremljanje aktualnih podatkov o pogodbenih računih in merilnih mestih
• prejem računa za električno energijo v elektronski obliki
• pregled računov za zadnjih 12 mesecev
• pregled porabe električne energije v zadnjem letu v primerjavi s predhodnim letom
 

Omrežnina

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kaj je omrežnina?

Z omrežnino odjemalec električne energije plačuje prenos in distribucijo električne energije po električnem omrežju od proizvajalca do njegovega prevzemno-prodajnega mesta. 
Omrežnina je sestavljena iz fiksnega in variabilnega dela:

  • omrežnine za moč, ki se določi glede na višino tarifne postavke za moč in (dogovorjene) obračunske moči v kW, in 
  • omrežnine za energijo, ki se določi glede na podlagi tarifne postavke za energijo in odjema električne energije v kWh.

Omrežnino odjemalci plačujejo z računom za dobavljeno električno energijo, kjer predstavlja okrog 1/3 celotnega zneska.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kateri stroški se pokrivajo z omrežnino?

Z omrežnino odjemalci plačujejo:

  1. dejavnost operaterja kombiniranega prenosnega in distribucijskega elektroenergetskega omrežja Republike Slovenije ELES, d.o.o. in 
  2. stroške delovanja Agencije za energijo.
Omrežnina

Omrežnina 2024: Kaj so tarife?

Tarife so cene, ki jih odjemalci plačujejo za posamezne storitve. Uporabljajo se v panogah, kjer je uveljavljen tarifni model plačevanja. Na področju oskrbe z električno energijo se srečujemo z različnimi tarifami: cene električne energije, cene uporabe omrežja in se razlikujejo glede na vrsto odjema (npr. gospodinjski ali poslovni odjemalec), čas (po urah, dnevna in nočna tarifa,..). Prikaz cen v obliki tarifnega modela naj bi omogočil pregleden obračun storitev.
Tarife za moč se obračunavajo v €/kW, tarife za energijo pa v €/kWh.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kako so se spremenile tarife za omrežnino?

Do sedaj smo poznali tarife za omrežnino za moč in energijo v višji in nižji tarifi oz. enotni tarifi (VT/MT oz. ET), sedaj pa se bosta obe tarifi razčlenili na časovne bloke. Pri visoki obremenitvi omrežja bodo višje, pri manjši obremenitvi omrežja pa nižje.
Tarife za moč oziroma energijo se določijo za posamezno uporabniško skupino, za posamezni časovni blok.
Na računih bodo odjemalci lahko spremljali stroške omrežnine pod naslednjimi tarifnimi postavkami:

Omrežnina za moč Omrežnina za energijo
Dogovorjena obrač. moč ČB1 Prevzeta energija ČB1
Dogovorjena obrač. moč ČB2 Prevzeta energija ČB2
Dogovorjena obrač. moč ČB3 Prevzeta energija ČB3
Dogovorjena obrač. moč ČB4 Prevzeta energija ČB4
Dogovorjena obrač. moč ČB5 Prevzeta energija ČB5

Gospodinjskim odjemalcem, ki dogovorjene obračunske moči ne bodo spreminjali, se bo v prehodnem obdobju na računu v primeru prekoračitve dogovorjene obračunske moči izpisala tudi informativna presežna obračunska moč za vsak časovni blok. 
Gospodinjskim odjemalcem, ki pa so dogovorjeno obračunsko moč spremenili, se bo presežna obračunska moč tudi obračunala.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kaj so časovni bloki, kaj pomeni "sezona"?

Časovni blok predstavlja obdobje znotraj dneva, ki se razlikuje glede na sezono in glede na delovni oziroma dela prost dan. Stroški za uporabo omrežja v posameznem časovnem bloku so odvisni od obremenjenosti omrežja. Skupaj imamo 5 časovnih blokov, v enem dnevu pa se zvrstijo trije časovni bloki. Časovni blok 1 se pojavlja samo v višji sezoni - v novembru, decembru, januarju in februarju, časovni blok 5 pa le v mesecih nižje sezone (preostali meseci).
Razporeditev časovnih blokov:

Omrežnina

Omrežnina 2024: Katere so tarifne postavka omrežnine za moč?

Tarifne postavke omrežnine za moč so navedene kot dogovorjena obračunska moč za vsak časovni blok v sklopu omrežnine. Na računu, v specifikaciji obračuna, se izpisujejo kot:

  • Dogovorjena obrač. moč ČB1
  • Dogovorjena obrač. moč ČB2
  • Dogovorjena obrač. moč ČB3
  • Dogovorjena obrač. moč ČB4
  • Dogovorjena obrač. moč ČB5
Omrežnina

Omrežnina 2024: Katere so tarifne postavke omrežnine za energijo?

Tarifne postavke omrežnine za energijo so navedene kot prevzeta energija za vsak časovni blok. Na računu, v specifikaciji obračuna, se izpisujejo kot:

  • Prevzeta energija ČB1
  • Prevzeta energija ČB2
  • Prevzeta energija ČB3
  • Prevzeta energija ČB4
  • Prevzeta energija ČB5
Omrežnina

Omrežnina 2024: Kaj je priključna moč, kaj dogovorjena in kaj presežna obračunska moč?

Do sedaj smo odjemalci poznali priključno in obračunsko moč. 
Priključna moč je najvišja dovoljena moč, ki je zakupljena v soglasju za priključitev.
Obračunska moč pa je izmerjena ali določena glede na varovalko. Navedena je na računu in je lahko enaka ali manjša od priključne moči.
Dogovorjena obračunska moč je za vsakega odjemalca posebej izračunana iz preteklih obremenitev omrežja in je odraz preteklih navad odjema električne energije. 
Presežna obračunska moč pa je izmerjena moč odjema nad dogovorjeno.
Do sedaj je bila v obračunu vključena obračunska moč glede na varovalke, v prihodnje pa jo bo nadomestila dogovorjena obračunska moč, ki je odraz obremenitve omrežja posameznega odjemalca.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kako je določena dogovorjena obračunska moč?

Dogovorjeno obračunsko moč določi elektrooperater za vsak časovni blok na podlagi izmerjenih 15-minutnih moči (konic).
Za odjemalce s priključno močjo enako ali manjšo od 43 kW se določi za vsak posamezni časovni blok kot povprečje treh konic (tj. najvišja obremenitev omrežja) v posameznem časovnem bloku, v obdobju zadnje višje sezone (v mesecih november, december, januar, februar) pred določitvijo dogovorjene obračunske moči. 
Za odjemalce s priključno močjo večjo od 43 kW se določi za vsak posamezni časovni blok na podlagi doseženih 15-minutnih moči posameznega časovnega bloka v obdobju zadnjih 12 mesecev pred določitvijo dogovorjene obračunske moči. 
Pri tem se upoštevajo še minimalne dogovorjene obračunske moči in pravilo, da mora biti dogovorjena obračunska moč v višjem časovnem bloku enaka ali višja kot v predhodnem časovnem bloku.
Za uporabnike sistema (odjemalce in proizvajalce) na nizki napetosti s priključno močjo enako ali manjšo od 43 kW brez 15-minutnih meritev za prevzeto energijo se obračunska moč se bo določila glede na priključno moč iz soglasja za priključitev, in sicer:

  • za enofazni priključek kot 58 % priključne moči,
  • za trifazni priključek s priključno močjo do vključno 17 kW kot 42 % priključne močiZa uporabnike sistema.
Omrežnina

Omrežnina 2024: Kako se določi dogovorjena obračunska moč za nove uporabnike sistema?

Novi uporabniki sistema nimajo preteklih podatkov 15-minutnih meritev, ki so potrebni za določitev dogovorjene obračunske moči. Zato se za določeno obdobje predpostavi, da je dogovorjena obračunska moč enaka doseženi moči.
Novi uporabnik sistema je uporabnik, ki:

  • se prvič priključuje v omrežje;
  • je nov plačnik na obstoječem merilnem mestu;
  • nima 15-minutnih meritev za referenčno obdobje;
  • ponovno priklopi merilno mesto, ki je bilo odklopljeno več kot 30 dni;
  • prehaja na individualno samooskrbo ali pa skupnostno samooskrbo po ZSROVE.

V primeru novega soglasja za priključitev ali spremembe uporabnika na prevzemno-predajnem mestu se dogovorjena obračunska moč določa skladno s pravili, ki upoštevajo:

  • Ali je do spremembe prišlo do konca oktobra tekočega leta ali kasneje.
  • Ali je priključna moč večja oziroma manjša ali enake 43 kW.
  • Pravila za določanje minimalne dogovorjene obračunske moči in pogoji za določanje dogovorjene obračunske moči v posameznem časovnem bloku.
Omrežnina

Omrežnina 2024: Ali lahko spremenim dogovorjeno obračunsko moč in kako pogosto?

Odjemalec lahko dogovorjeno obračunsko moč spremeni večkrat na leto, in sicer do 8. dne v mesecu, z začetkom veljavnosti naslednji mesec. Sprememba dogovorjene obračunske moči je brezplačna.
Pri spremembi dogovorjene obračunske moči je treba upoštevati minimalne dogovorjene obračunske moči in pravila za določanje dogovorjene obračunske moči.
Odjemalec lahko spremembo uredi na spletnem mestu www.mojelektro.si ali neposredno pri elektrooperaterju, gospodinjski in mali poslovni odjemalci, ki imajo stroške energije in omrežnine obračunane na enem računu, pa tudi pri svojem dobavitelju. 
Sprememba dogovorjene obračunske moči je smiselna v primerih, ko se spremenijo odjemalčeve navade.
Sicer pa bo elektrooperater enkrat letno na osnovi podatkov o dosežnih obremenitvah omrežja v preteklem referenčnem obdobju za odjemalca predlagal dogovorjeno obračunsko moč po časovnih blokih. Če odjemalec ne bo spremenil dogovorjene obračunske moči do 8. decembra tekočega leta, se šteje, da je predlagana dogovorjena obračunska moč s strani elektooperaterja ustrezna.
Gospodinjski odjemalci bodo imeli dve leti prehodnega obdobja, kar pomeni, da se v tem času presežna obračunska moč ne bo obračunavala, ob predpostavki, da odjemalec dogovorjene obračunske moči ne bo spreminjal. Vendar bo gospodinjski odjemalec na računu obveščen o presežni dogovorjeni moči in s tem povezanimi stroški.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kako se bo obračunala presežna obračunska moč?

V prehodnem obdobju bodo odjemalci, ki dogovorjene obračunske moči niso spreminjali in so jo presegli, na računu dobili informacijo, koliko bi znašal strošek prekoračitve. Informacija bo navedena pod specifikacijo obračuna.
Za odjemalce, ki pa bodo dogovorjeno obračunsko moč spremenili, se bo prekoračitev tudi obračunala.
Presežna moč se bo na začetku sicer obračunavala po nižji ceni, tako da se bodo odjemalci lahko privadili na nov sistem, končno ceno pa bo dosegla leta 2028.
 

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kaj pomeni prehodno obdobje?

Prehodno obdobje traja dve leti in velja za odjemalce s priključno močjo manjšo ali enako 43 kW. V prehodnem obdobju se bodo spremembe uvajale postopno, kar odjemalcem omogoča postopno prilagajanje na nov obračunski sistem omrežnine.
Ključno za prehodno obdobje je, da se omrežnina za presežno obračunsko moč ne bo obračunala, ob predpostavki, da odjemalec dogovorjene obračunske moči ni spreminjal.
Presežna moč se bo na začetku sicer obračunavala po nižji ceni, tako da se bodo odjemalci lahko privadili na nov sistem, končno ceno pa bo dosegla leta 2028.
 

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kako bo narejen obračun, če nimam 15-minutnih meritev?

Za uporabnike sistema (odjemalce in proizvajalce) na nizki napetosti s priključno močjo enako ali manjšo od 43 kW, ki jim merilna naprava ne omogoča 15-minutnih meritev za prevzeto energijo se bo omrežnina obračunala glede na način merjenja, ki ga omogoča njihova merilna naprava – dvotarifno (VT/MT) ali enotarifno (ET). 
Enako se bodo obravnavali tudi tisti uporabniki sistema, ki jim merilna naprava sicer omogoča 15-minutne meritve, a je prišlo iz različnih razlogov do izpada minimalnega obsega podatkov za obračun.
 

Omrežnina

Omrežnina 2024: Po katerih cenah se obračunava omrežnina ?

Pri obračunu omrežnine se za uporabniško skupino 0, kamor sodijo gospodinjski odjemalci, upoštevajo tarifne postavke za prenosni in distribucijski sistem Agencije za energijo.

Za obdobje od 1. 10. 2024 do 31. 12. 2024:

A: za odjemalce s 15-minutnimi meritvami

 

 

Časovni blok

 

Enota

1

2

3

4

5

Tarifna postavka za moč

EUR/kW/mesec

3,61324

0,88240

0,19137

0,01316

0,00000

Tarifna postavka za energijo

EUR/kWh

0,01958

0,01844

0,01837

0,01838

0,01847

Tarifna postavka za presežno moč*

EUR/kW

3,25192

0,79416

0,17223

0,01184

0,00000

* Tarifna postavka za presežno moč je izračunana iz tarifne postavke za moč z upoštevanjem faktorja presežne moči, ki za leto 2024 znaša 0,90. Presežna obračunska moč predstavlja odstopanje od letnega izračuna tarifnih postavk in se zato dodatno zaračuna.

 

B: za odjemalce brez 15-minutnih meritev

Tarifna postavka za moč

2,29134 EUR/kW/mesec

Tarifna postavka za energijo (VT)

0,01868 EUR/kWh

Tarifna postavka za energijo (MT)

0,01839 EUR/kWh

Tarifna postavka za energijo (ET)

0,01853 EUR/kWh

 

Za obdobje od 1. 1. 2025 do 31. 12. 2025:

A: za odjemalce s 15-minutnimi meritvami

 

 

Časovni blok

 

Enota

1

2

3

4

5

Tarifna postavka za moč

EUR/kW/mesec

3,42250 0,91224 0,16297 0,00407 0,00000

Tarifna postavka za energijo

EUR/kWh

0,01998 0,01833 0,01809 0,01855 0,01873

Tarifna postavka za presežno moč*

EUR/kW

3,08025 0,08302 0,14667 0,00363 0,00000

* Tarifna postavka za presežno moč je izračunana iz tarifne postavke za moč z upoštevanjem faktorja presežne moči, ki za leto 2024 znaša 0,90. Presežna obračunska moč predstavlja odstopanje od letnega izračuna tarifnih postavk in se zato dodatno zaračuna.

 

B: za odjemalce brez 15-minutnih meritev

Tarifna postavka za moč

2,22012 EUR/kW/mesec

Tarifna postavka za energijo (VT)

0,01875 EUR/kWh

Tarifna postavka za energijo (MT)

0,01836 EUR/kWh

Tarifna postavka za energijo (ET)

0,01856 EUR/kWh

 

Tarifne postavke za preostale uporabniške skupine so na voljo v dokumentu Agencije za energijo.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Katere ključne novosti prinaša nov obračun omrežnine?

Izpostavili bi tri ključne novosti:

  • Namesto do sedaj uveljavljenih tarif (VT/MT oz. ET) se uvajajo nove tarife – časovni bloki.
  • Obračunska moč, kot jo poznamo danes, se bo razdelila na dogovorjeno in presežno obračunsko moč, ki se bosta razlikovali in obračunavali po časovnih blokih. 
  • Večji delež stroškov omrežnine bo predstavljala omrežnina za moč (selitev stroškovne obremenitve iz energije na obračunsko moč).
Omrežnina

Omrežnina 2024: Zakaj je bilo treba prenoviti obračun omrežnine?

Glavni cilj reforme je prožnost. To pomeni, da bi z novo metodologijo obračunavanja omrežnine vplivali na navade odjema električne energije in s tem dosegli večjo zmožnost prilagajanja in odzivanja na spremembe v ponudbi (proizvodnji) in povpraševanju (odjemu) elektrike.
Nov obračunski sistem omrežnine v večji meri spodbuja odjemalce k prilagajanju odjema, saj je več časovnih blokov, z večjimi razlikami v cenah in posledično k učinkovitejši uporabi celotnega sistema električne energije.

Omrežnina

Omrežnina 2024: Kaj pomeni večja stroškovna obremenitev obračunske moči v primerjavi z energijo?

Do sedaj je bila glavnina stroškov omrežnine odvisna od tega, koliko energije smo porabili (v kWh). V prihodnje pa bo bolj pomembno, v kolikšni meri bomo z uporabo električnih naprav obremenili omrežje (v kW). 
Vse bolj pomembno bo, da poznamo moč električnih naprav, ki jih imamo in uporabljamo v gospodinjstvu. Več pozornosti bomo morali posvečati sočasni uporabi različnih električnih naprav.

Storitve

Storitve

Zakaj so radiatorji v stanovanju včasih zelo vroči, včasih pa mlačni?

Temperatura vode za ogrevanje stanovanj se že v samem proizvodnem viru spreminja v odvisnosti od zunanje temperature. Distributer mora v času ogrevalne sezone zagotavljati ogrevno vodo v dovodnem sistemu v razponu od 60°C do 90°C. Najvišja temperatura se nanaša na zunanjo temperaturo -10°C.

Storitve

Kdaj se začne in koliko časa traja kurilna sezona?

Začetek in konec kurilne sezone je odvisen od zunanje temperature zraka:

  • kurilna oziroma ogrevalna sezona se prične, ko v drugi polovici leta zunanja temperatura ob 21. uri prvič tri dni zaporedoma pade pod 12°C
  • ogrevalna sezona se konča, ko v prvi polovici leta zunanja temperatura ob 21. uri prvič trikrat zapored preseže 12°C.

Trajanje ogrevalne sezone se lahko med posameznimi kraji (tudi znotraj istih krajev) in stanovanjskimi zgradbami razlikuje.

Samooskrba

Samooskrba

Kaj je samooskrba?

Samooskrba je proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov z napravo za samooskrbo, ki je priključena na notranjo nizkonapetostno inštalacijo stavbe. Namenjena je pokrivanju lastnega odjema električne energije končnega odjemalca, in sicer gospodinjskega ali malega poslovnega odjemalca.

Samooskrba

Razlaga obračuna in specifikacije računa

Razlaga obračuna – neto meritve
Obračun električne energije in omrežnine za prevzeto električno energijo se v primeru naprav za samooskrbo izvaja po principu neto meritev oz. netiranja v obračunskem obdobju. Obračunsko obdobje za samooskrbo je koledarsko leto oziroma tisti del koledarskega leta, ko je bilo merilno mesto vključeno v bilančno skupino dobavitelja.

Pri obračunu električne energije ter omrežnine, prispevkov in drugih dajatev, ki se obračunavajo na količino električne energije, se upošteva količina električne energije (v kWh), ki pomeni razliko med prevzeto in oddano električno energijo (v kWh) ob koncu obračunskega obdobja. Energija, ki je bila oddana v omrežje, predstavlja razliko med proizvedeno energijo in energijo, ki je bila porabljena na merilnem mestu za lastne potrebe.
Nadzorne aplikacije sončnih elektrarn (npr. SolarEdge Monitoring) pogosto prikazujejo proizvedeno električno energijo sončne elektrarne. Vendar se enaka količna energija ne odda v omrežje, saj se je del porabi za lastne potrebe.

Če je ob koncu obračunskega obdobja količina oddane električne energije (v kWh) odjemalca večja od količine prevzete električne energije (v kWh), odjemalec presežno količino električne energije preda svojemu dobavitelju.
Za potrebe obračuna se uporablja enotarifno merjenje električne energije.

Razlaga specifikacije obračuna

Račun za samooskrbo ima večji del elementov računa za električno energijo za letni obračun z nekaj posebnostmi.
Na računu samooskrbe po sistemu neto meritev ni podatka o energiji, ki jo sončna elektrarna proizvede. Navedena sta samo podatka o prevzeti in oddani energiji v omrežje.


  1. energija
  2. omrežnina
  3. prispevki in ostale dajatve
  4. seštevek vseh prejetih plačil
  5. količina prevzete električne energije
  6. količina oddane električne energije v omrežje
  7. razlika med prevzeto in oddano električno energijo, ki gre v obračun
  8. znesek za plačilo (na osnovi porabljene/oddane električne energije in cen za posamezno obdobje se naredi obračun za 12 mesecev), od katerega se nato odštejejo že prejeta plačila.
Samooskrba

Kaj pomeni samooskrba z električno energijo?

Samooskrba z električno energijo ne pomeni popolne samooskrbe končnega odjemalca z električno energijo. Končni odjemalci z napravo za samooskrbo se namreč brez pomoči omrežja ne morejo samooskrbovati z električno energijo in nujno potrebujejo omrežje, ki jim omogoča oddajo viškov proizvodnje ter možnost odjema energije, ko njihova proizvodnja ne zadošča. Distribucijsko omrežje je v tem primeru zaradi neusklajenosti med proizvodnjo odjemalčeve proizvodne naprave za samooskrbo in porabo končnega odjemalca v vlogi »virtualnega« hranilnika oziroma baterije.

Samooskrba

Kaj je skupnostna samooskrba?

Po Uredbi o samooskrbi iz leta 2019 je lahko samooskrba v primeru posameznih gospodinjskih ali malih poslovnih odjemalcev individualna. V primeru med seboj povezanih gospodinjskih in malih poslovnih odjemalcev z napravo za samooskrbo pa gre za skupnostno samooskrbo:
• ki lahko zajema samooskrbo večstanovanjskih stavb ali
• skupnost OVE, v katero se lahko povežejo odjemalci, ki odjemajo električno energijo preko dveh ali več merilnih mest, ki sta oziroma so priključena na nizkonapetostno omrežje iste transformatorske postaje.
Največja moč naprave za samooskrbo ne sme presegati 0,8-kratnika priključne moči odjema merilnega mesta, na katerega je ta naprava priključena, oziroma 0,8-kratnika vsote priključnih moči odjema merilnih mest, vključenih v posamezno skupnostno samooskrbo. Naprava za samooskrbo lahko proizvaja električno energijo z izrabo sončne, vetrne, vodne ali geotermalne energije ter s soproizvodnjo toplote in električne energije, ki kot primarni vir uporablja obnovljive vire energije. V praksi močno prevladujejo naprave za izrabo sončne energije.
 

Samooskrba

Kako sklenem pogodbo o samooskrbi?

Za sklenitev pogodbe nas kontaktirajte.

Samooskrba

Nov obračun omrežnine za samooskrbo

Nova metodologija obračunavanja omrežnine posega tudi na področje samooskrbe:

Omrežnina za moč: za vse odjemalce z napravo za samooskrbo se bo omrežnina obračunala glede na dogovorjeno obračunsko moč in tarifno postavko za moč po časovnih blokih.

Omrežnina za energijo se bo kot do sedaj obračunala le za energijo, prevzeto iz omrežja. Za odjemalce s samooskrbo z letnim obračunom (net-metering) se bo neto prevzeta energija obračunala po enotni tarifi kot do sedaj, konec koledarskega leta. Za odjemalce s samooskrbo z mesečnim obračunom pa glede na prevzeto energijo iz omrežja po časovnih blokih, na podlagi 15-minutnih meritev, če merilna naprava to omogoča.

Za podjetja

Za podjetja

Ali portal MOJ E3 omogoča vpogled v podatke pravnih oseb?

V portalu MOJ E3 je omogočen vpogled v vse pogodbene račune tako fizičnih kot tudi pravnih oseb. Posameznik, ki bi želel imeti dostop do podatkov pravne osebe, se mora registrirati kot fizična oseba. Pri aktivaciji pogodbenega računa pravne osebe pa je potrebna še dodatna potrditev v obliki pooblastila pooblaščene osebe. Pooblastilo je dostopno z izbiro gumba „pooblastilo“. Izpolnjeno in podpisano pooblastilo pošljite na naš naslov E 3, d.o.o., Prvomajska ulica 21, 5000 Nova Gorica ali na elektronski naslov info@e3.si, kjer bomo uredili dostop do podatkov.

Za podjetja

Sedež podjetja se je spremenil. Kako uredim spremembo pri dobavitelju električne energije?

Uporabnik je dolžan pisno obvestiti lokalno elektrodistribucijsko podjetje o vsaki spremembi firme, naziva, sedeža in drugih podatkov, potrebnih za obračun uporabe elektroenergetskih omrežij, in sicer najpozneje v osmih dneh po nastali spremembi. Če uporabnik ne upošteva tega, mu ELES, d.o.o. oz. lokalno distribucijsko podjetje zaračuna stroške, ki mu jih uporabnik s takšnim ravnanjem povzroči.

Pri spremembi sedeža podjetja boste potrebovali izpis iz registra podjetij (Ajpes).

Za podjetja

Podjetje je razširilo svojo dejavnost in se bo poraba električne energije povečala. Ali moram o teh spremembah obvestiti dobavitelja električne energije? Če da, kako?

Mali poslovni odjemalec ni dolžan sporočati tovrstnih sprememb. Ker se podjetja med seboj razlikujejo, je najbolje, da svoje obveznosti preverite v svoji pogodbi o dobavi električne energije.

Za podjetja

V delu svoje stanovanjske hiše bi rad odprl obrtno dejavnost. Ali moram o tem obvestiti dobavitelja električne energije?

Preden začnete z dejavnostjo, morate zaprositi za novo soglasje za priključitev za pridobitno dejavnost. V svoji hiši morate primerno urediti ločitev električnih napeljav med gospodinjskim in poslovnim delom in urediti novo merilno mesto.

Novo merilno mesto pooblaščena oseba lokalnega pooblaščenca ELES, d.o.o. priključi skladno s pravili o priključevanju novih odjemalcev.

Za podjetja

Kaj je premija za odstopanja?

Premija za odstopanja je fiksni mesečni strošek, ki se zaračunava malim poslovnim odjemalcem in krije tveganje razlik pri porabi električne energije.

Splošne informacije

Splošne informacije

Kje lahko dobim več informacij o novem obračunskem sistemu omrežnine?

Nov obračunski sistem omrežnine smo predstavili v dveh člankih:

  1. Nov obračunski sistem omrežnine | E3
  2. Koristno je vedeti: nov obračunski sistem omrežnine | E3

Pomoč - Pogosta vprašanja smo nadgradili z novo rubriko Omrežnina, kjer smo zbrali odgovore na najpogostejša vprašanja, ki nam jih zastavljate v kontaktnem centru.

Še več vsebin in izračunov za tipične odjemalce pa je pripravila Agencija za energijo in jih objavila na spletni strani uro.si.

 

Splošne informacije

Kako ravnam v primeru, ko zmanjka elektrike?

Z napravami morate ravnati, kot da so pod napetostjo.

Najprej se prepričajte, ali je problem nastal v vašem domu: preverite stanje varovalk oziroma FID stikala. Če je stanje varovalk oz. FID stikala normalno, preverite ali imajo sosedi električno energijo. Če je do izpada prišlo le pri vas doma, je problem izpada najverjetneje v vašem domu (glavna varovalka), sicer je problem nastal na omrežju.

V vsakem primeru pa morate poklicati lokalno elektrodistribucijsko podjetje, ki je pristojno za vse posege v omrežje z namenom odpravljanja napak.

Splošne informacije

Kako lahko poskrbim za varnost v svojem domu?

Z električno energijo je potrebno ravnati previdno, saj je lahko smrtno nevarna. Tu je nekaj nasvetov, da ne bi prišlo do nepotrebnih nesreč in poškodb:

  • Električna naprava mora biti nameščena in priklopljena skladno z navodili za uporabo.
  • Stare in polomljene vtičnice naj vam električar zamenja z novimi. Izberite vtičnice z varovali, ki preprečujejo otrokom, da bi vanje potisnili žeblje ali podobne ostre predmete.
  • Ne preobremenjujte električnih vtičnic. Vsaka naprava naj bo priklopljena na svojo vtičnico, da preprečite morebitne kratke stike, ki lahko povzročijo požar.
  • Električnih naprav, stikal ali vtičnic nikoli ne prijemajte z mokrimi rokami oziroma če stojite v vodi.
  • Pred popravilom oziroma čiščenjem električnih naprav, luči in podobnega se prepričajte, da so le-ti odklopljeni iz omrežja.
  • Poškodovani priključni kabel električne naprave lahko zamenja samo električar.

Pri odklopu električnih naprav iz omrežja nikoli ne vlecite za kabel, ampak pridržite vtičnico z eno roko, z drugo pa primite vtič in ga izvlecite.

Splošne informacije

Varovalka

Varovalka je namenjena:

  • omejitvi jakosti električnega toka
  • varovanju vodnikov električnega tokokroga
  • varovanju naprav.

Poznamo več vrst varovalk:

  • klasična - s taljivo nitko
    • Varovalke s taljivo nitko se med seboj razlikujejo po barvi kovinske ploščice, ki je pri nepoškodovani varovalki nameščena na sredino zunanje kontaktne kape in določa tokovno vrednost varovalke. Če varovalka pregori, ploščica odpade. Pregorelo varovalko moramo zamenjati z novo, iste nazivne jakosti. Pri tem moramo paziti, da se ne dotaknemo delov, ki so pod napetostjo.
  • avtomatska - v obliki stikala
    • V primeru izpada, se varovalka izklopi. Pri tem se ne poškoduje, zato jo je potrebno samo ponovno vklopiti.
Splošne informacije

Električna omarica

Vsako gospodinjstvo ima:

  • števec električne energije
  • stikalno uro (pri dvotarifnem merjenju)
  • glavno varovalko ali tarifni odklopnik in
  • varovalke.

Električna omarica je pod napetostjo. Zaradi varnosti lahko vanjo posega samo pooblaščena oseba lokalnega elektrodistribucijskega podjetja, sami lahko zamenjamo le pregorelo varovalko oziroma ponovno vklopimo stikalo.

Splošne informacije

V katerih primerih potrebujem soglasje za priključitev na distribucijsko omrežje?

Novo soglasje za priključitev na distribucijsko omrežje potrebujete, če se spremenijo osnovni parametri priključka, za katerega je bilo soglasje izdano, predvsem, če se spremenijo:

  • priključna moč
  • tehnične značilnosti objektov in naprav
  • skupina končnih odjemalcev

Paziti morate tudi na veljavnost izdanega soglasja.

Splošne informacije

Kaj je soglasje za priključitev na distribucijsko omrežje?

Soglasje za priključitev na distribucijsko omrežje se izdaja po upravnem postopku in določa pogoje priključevanja novega ali obstoječega objekta na distribucijsko omrežje. Več informacij je dostopnih na spletni strani Operaterja kombiniranega prenosnega in distribucijskega elektroenergetskega omrežja ELES, d.o.o. ali pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju.

Splošne informacije

Kako poteka postopek priključitve na distribucijsko omrežje?

Podrobne informacije o vseh postopkih priključevanja na elektroenergetsko omrežje so dostopne na spletni strani Operaterja kombiniranega prenosnega in distribucijskega elektroenergetskega omrežja ELES, d.o.o. Informacije lahko dobite tudi pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju.

Splošne informacije

Kje lahko dobim informacije o načrtovanih prekinitvah dobave električne energije?

Informacije o načrtovanih prekinitvah dobave električne energije so dostopne na spletnih straneh lokalnih elektrodistribucijskih podjetij. V skladu z zakonodajo morajo elektrodistribucijska podjetja o prekinitvi ali ustavitvi distribucije električne energije širšemu krogu uporabnikov, le-te obvestiti vsaj 48 pred prekinitvijo s pomočjo sredstev javnega obveščanja. Nekatera podjetja ponujajo tudi možnost neposrednega obveščanja.

Do informacij lahko pridete tudi na spletni strani ELES, d.o.o., kjer imajo vsa lokalna elektrodistribucijska podjetja neposredno povezavo na svojo internetno stran.

Splošne informacije

Kaj vpliva na izpad električne energije?

Najpogostejši vzrok za izpad električne energije so vremenske nevšečnosti, ki povzročajo poškodovanje nadzemnih vodov: udari strele, močan veter, sneg in žled, močno deževje, ki vpliva na pojavljanje zemeljskih plazov oziroma usadov zemljišča. Poleg tega pa prihaja tudi do napak v delovanju naprav in nesreč.

Splošne informacije

Proizvodni viri

V skladu z Aktom o načinu izkazovanja informacij na računu za električno energijo in v dodatnem pojasnilu (Ur. l. RS, št. 28/23) E 3, d.o.o. objavlja sestavo primarnih virov za proizvodnjo električne energije v paketu E3 ZELENI in v skupni strukturi dobavljene električne energije v letu 2022 ter informacije o izpustih ogljikovega dioksida in nastalih radioaktivnih odpadkih na proizvedeno kWh.

Proizvodni viri 2023

E3 Trgovina

Vstopite v našo spletno trgovino, kjer vas čaka pester nabor izdelkov za gospodinjstvo in prosti čas.

brezplačna dostava  |  enostavno odplačevanje  |  spletni nakup

Vstopi v E3 Trgovino